Söndag den 9 september

Som jag anade har jag blodbrist! 
Har känt mig trött och rätt orkeslös vid löpning och träning ett bra tag. 
Var hos läkaren i veckan och då tog de blodprov på både hb värdet och min järnreserv. Båda dessa prover visade lågt värde och under riktvärdet. 
För 4 år sedan hade jag samma sak och kände igen symtomen. Då fick jag äta extra tillskott på järn. 
Nu har jag fått samma sorts tabletter, som ska ätas i ett par veckor. 

Idag är det val! 
Spännande men läskigt! 
Hur kommer Sverige se ut i morgon...

(null)

Har skrivit ihop ett dokument för min tanke har varit hela veckan att vi ska rösta här hemma. Har ju inte varit en enda kväll som vi varit samlade. 
I detta lilla häfte har jag samlat lite info, dels om varje parti men även vad de tycker, deras viktigaste åsikter. 
Men vi får nog köra ett familjeval ikväll! 

I skolan hade de i veckan besök av några partier som berättade för eleverna sina åsikter och vad de ville ändra på. 
Alla partier var inte på plats men Liberalerna hade sagt att de ville ha en timma längre skoldag per dag och Vänsterpartiet hade sagt att de ville ta bort alla läxor i skolan.....haha....ändå lite kul hur barnen röstade efter det....

I barnens skolval blev resultatet såhär:
Socialdemokraterna 36,6% 
Miljöpartiet 16,8% 
Moderaterna 14,3% 
Vänsterpartiet 7,4% 
Centerpartiet 6,4% 
Kristdemokraterna 5,4 % 
Sverigedemokraterna 4,4% 
Liberalerna 1% 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: