Snökaos & Renovering

I helgen blev det snökaos i Stockholm och på Söndagen vräkte snön ned
Hanna, Putte, Vinns, Lykke & Ilse hade spenderat en vecka på Teneriffa och hade sin bil på Arlandas långtidsparkering MED sommardäck.
Deras plan landade vid 22-tiden och alla taxi var fullbokade så jag åkte ut för att hämta dom på flygplatsen. Det var verkligen en av mina värsta bilresor. Snö, blixt & åska, knappt några hjulspår, vägmärken och vägmarkeringar syntes knappt. Många avåkningar och på motorvägen blinkade hastigheten 30-50 km/h. På vissa sträckor saknades belysning och då såg man bara snöflingor och knappt något annat. När jag väl kom till Arlanda så hade de flyttat på parkeringsplatsen för ankommande så körde runt flera varv för att hitta parkeringen.
Kl 23:30 lämnade vi Arlanda med tre trötta barn och körde några mil hem. När jag kom hem igen, 5 timmar senare så hade alla vägar snöat igen och jag fick köra i 2 dm snö. Helt galet men ny är det plusgrader igen och all snö håller på att smälta bort.
  (null)
 
 
I måndags kom byggfirman som skulle lägga nytt golv hos oss efter skadan från fjärrvärmen.
 
(null)
 
(null)
 
Foto från vardagsrummet innan golvbyte och här ser man en skymt av det mörkbruna golvet.
 
(null)
 
Det blev ca 13 kvm golv över, så det kommer vi lägga i ett av sovrummen.
Vi behöver bara mäta vilket rum som har strax under 13 kvm.
 
På söndag är det första advent! Hur snabbt kan ett år gå...