Tisdag den 26 april

 
...och jag har fått ont i ryggen.....grrr!
Gillas inte!

Har ätit tabletter och smörjt in med Voltaren ett tag nu, men måste nog ta tag i detta lite mer ordentligt.
Har ringt sjukvårdsupplysningen, vårdcentralen och sjukgymnasten, så nu hoppas jag på att få reda på vad det är som spökar i min rygg.
 
Igår när jag kom hem från jobbet så funderade jag på om skolan hade stängt... En hel drös med barn hängde utanför oss, men så hade alla samlats för att leka "Tjuv och Polis" och leken "Terrorister".
Nu när våren kommit så är alla barn ute mer än inne. Härligt!
 
 
"Terroristleken"
 
Här kommer en förklaring på den här leken! Grym lek tycker jag själv. Barnen är uppdelade i två lag, terrorister och anti-terrorister, och terroristerna kastar kottar på anti-terroristerna och blir man då träffad av en kotte så måste terroristerna sätta anti-terroristens mobil på tidtagning i 30 sekunder. Hinner en annan anti-terrorist trycka av tiden inom 30 sekunder så klarar man sig annars utlöser sig bomben och man är ute ur leken. Likaså tvärtom, anti-terrorister mot terrorister.
Sen återstår det att se hur många barn som är kvar i respektive grupp, och den med flest barn kvar vinner.

Bra med lekar som passar i nutid :))
Å kul med "leksaker" från förr (kottar) och i nutid (mobil)....hehe!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: