Äntligen fredag

I morse när jag gick med Elias till skolan så sa han att några andra barn sagt till honom att han är liten, men så säger Elias till mig: "Jag är ju inte liten, jag är bara kort". Så gulligt sagt. Eftersom Elias är tredje barnet och har samma anlag som Emil och Hanna så har jag hört den kommentaren förut. De har fått stå ut i 9 år i grundskolan med att höra att de är små. Så jag har varit beredd på att det ska komma, men Elias hade redan svaret klart, så förhoppningsvis tar han inte åt sig för mycket. Jag försökte i alla fall förklara att alla inte kan vara lika långa eller se likadana ut, alla ser olika ut.

Han tycker i alla fall om sin skola och stortrivs där med sina grabbar. Fröknarna verkar också väldigt bra.




Elias hade med sig en kompis hem efter skolan, de spelade fotboll, bandy, lekte med kaninen, spelade tv-spel (fotboll). Mycket sport där. När de skulle spela bandy ute så skulle jag vara snäll så jag drog fram gräsklipparen, tänkte att det skulle vara lättare att spela med kort gräs. Men det var inte så populärt, en mamma på plan med gräsklippare, men det gick bra ändå. Emil tog fram sina gamla skydd, benskydd, plock mm så då blev det nästan som en riktig match lagom tills att jag var klar med klippningen. 

Läste i tidningen nu ikväll om en mamma, Frida 24 år, som fått ensam vårdnad om sina två små barn och några timmar senare, när hon skulle hämta sin 2-åriga son hos pappan, så slog han ihjäl henne med en bultpistol. Så är misstankarna i alla fall.


Aftonbladet har gjort en undersökning (09-05-04) se länk: www.aftonbladet.se/nyheter/153kvinnordodade

153 kvinnor har dödats av sina män under 2000-talet. De slogs ihjäl av en man de stått nära, älskat, litat på. Ungefär 17 gånger per år dödas kvinnor i sina hem.
Hemskt hur kan man göra så???

Lite tråkig läsning här i slutet men ni får ha en TREVLIG HELG!



Kommentarer
Postat av: Amanda

GUUUUUUUBBEN! Han är ju så söt. Han vet att han är något extra :) Jag fick med mig skorna hem förresten, haha. Du ska få dina imorgon! Kram

2009-08-28 @ 22:57:47
URL: http://amandacatharina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: