Återbesök på sjukhuset

Idag har Elias varit på återbesök med sitt finger.

Men vilket strul det blev när vi kom dit och skulle parkera i garaget.

Man ska stoppa in sitt kontokort i p-automaten och då öppnas bommen och man får köra in i garaget. Jag stoppade självklart in kortet i automaten men sen blev det kvar där, det typ fastnade i maskinen. Man såg kortet men kunde inte få ut det. Blev en lång kö med bilar bakom eftersom det bara finns en infart. Fick som tur var tag på parkeringsbolaget som skulle skicka ut en reparatör och fixa ut kortet.

Jag kunde iallafall köra in i garaget eftersom bommen fälldes upp.


Elias och jag gick bort till röntgen och sedan vidare till läkaren. Fingret är på plats och allt såg bra ut. Bara sprickan kvar men den kommer att läka med tiden.

Under läkarbesöket ringde parkeringsbolaget och de hade fått ut kortet och lämnat in det i receptionen på sjukhuset. Jag fick absolut inte trycka in kortet i p-automaten igen, vid utfärd, eftersom det inte hade blivit registrerat vid infärd, så idag blev det gratisparkering och de öppnade bommen manuellt åt mig.

Ja…. hua så det kan gå men som sagt, slutet gott, speciellt för Elias.

Vi kom hem från sjukhuset lite tidigare än tänkt så jag föreslog att vi skulle hämta Viggo på dagis, så att han också fick komma hem lite tidigare. Men då säger Elias att han vill att vi ska ha lite lugn och ro först.

Så vi åkte hem, packade upp skolväskan, matkassen och Elias fick lite mellis, sen gick jag till dagis och hämtade Viggo (en timma tidigare än vanligt). Efter det har det varit allt annat än lugn och ro. Grabbarna har haft kul men vilket röj!!! Nu sover båda sött och strax börjar Idol.



Kommentarer
Postat av: Therése

Så skönt att allt såg fint ut med fingret,

men hur går det...saknar han fotbollen jättemycket nu?



Angående om HUGO bokstäverna, så är dom köpta på Panduro, bara målat dom vita!



Du får ha det så gott ;-)

Kram Therése

2009-09-29 @ 21:50:33
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad skönt att fingret läker som det ska!!

Mindre trevligt med insidenten i parkeringshuset, en av anledningarna till att jag ALDRIG parkerar i såna. Är en liten fegis och skulle verkligen få panik om det hände mig!

Mysigt med egentid med mamma=)



Ha en bra dag kramizar

2009-09-30 @ 13:16:56
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: mamma

har du kollat så inte p-vakten gjorde värsta krogrundan med ditt kort. Finns säkert något röjarställe inom sjukhusområdet.

Skönt att fingret inte behövdes ryckas tillbaks.

2009-09-30 @ 16:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: