Vilken härlig dag… Fredag den 31/5


Flera kvällar i rad har det jobbats med att få den här trallen ren. 
Istället för att olja så har jag nu bytt till en ny metod - tvätta & såpa trallen. 

Det blev en annan ljushet än innan. Plankorna blev även mjukare än innan. 

Det som är bra med såpa är att man kan gå på trallen medan man behandlar den. Även lägga på såpa flera gånger per år. 

(null) 

(null) 

(null) 

Kom hem tidig kväll och då var min plan att gallra bland buskarna utanför tomten och så blev det. Buskarna hade blivit till träd så Lassie kom förbi med sin tigersåg och vi röjde på rätt snabbt. Det har vuxit enormt mycket  på bara några veckor. 

Efter röjningen så blev det en löptur på 5 km och en sväng via utegymmet och sedan vidare på cykel för att titta på Elias match. 
8 km cykelträning. 

(null) 

(null) 

Det var två barn på gymmet i 7-9 års åldern som ville göra samma övningar som jag och tipsade om vilka övningar de brukade göra. Så gulligt, vi körde lite gym övningar ihop men när Lassie och jag skulle springa vidare, så frågade de om jag kunde komma tillbaka i morgon och träna. 

Skönt med fredag. 

(null) 

I morgon blir det mer löpning, fler buskar att såga, städa trappen och trallen på framsida och sedan tjejmiddag med Lena, Lena & Annelie.