Tisdag den 30 juni

Här är en länk till Hannas nya blogg: http://hannnas.blogspot.com/
Här är en länk till Amandas blogg, som jag också läser: http://metrobloggen.se/mandanova


Usch vad trist att det bara är tisdag, vill ha helg och vara ledig.
Vi var tvungen att hitta på något kul för att muntra upp oss så vi har haft en spelkväll, Elias, Viggo och jag. Vi började med att spela "Hide & Seek". Man lägger ut alla spelkort och en ska blunda och de andra ska vända på ett kort. Den som blundar ska lista ut vilket kort som blivit vänt. Det gick bra tills det var Viggos tur att lista ut. Han pekade på alla kort utom det som var vänt. Elias försökte med väldigt många ledtrådar men Viggo kunde ändå inte lista ut. Till slut sa Elias "du vann ingen poäng" och då skrek och grinade Viggo för fullt så det slutade med att han fick en poäng i alla fall. Elias och jag spelade i alla fall lugnt vidare, eftersom Viggo valde att inte vara med på det orättvisa spelet.

 

Vi fortsatte med memory, Elias vann och till sist spelade vi Bingo (Elias favoritspel). Ett riktigt evighetsspel, men vi valde att inte spela med alla nummer utan satte en gräns. Mest marker på brickan vann, det blev Viggo.



Elias är en liten tänkare, idag frågade han "kan man nå rymden om man ställer alla gubbar på hela jorden uppe på varandra"? Vad svarar man??....så sött att han grubblar på såna saker. Vid middagsbordet så sa han också "jag tror att Viggo kommer att bli en fin farbror när han blir stor men jag tror inte att han kommer att passa i skägg".


Bilbesiktningen gick bra idag och nu känns det skönt att det är gjort. Ojar mig så mycket innan, att jag typ ska krocka med själva porten när man kör in i besiktningshallen eller att bilen inte ska starta, vilket aldrig har hänt, men som sagt ingen krock och ingen anmärkning på bilen. Nu ska vi sälja den eftersom vi så sällan åker hela familjen i den. Lappen ska tvätta och fixa den fin, så ikväll kom mamma och han över och hämtade den. Tack snälla Lapp!


Lassie jobbar över ikväll med, lite trist men han och Danne har ganska mycket extra jobb som de måste ta tag i. Igår började dom på ett långt staket.
 
Danne med på bild.



Kommentarer
Postat av: Amanda

Bästa Åsa! <3

2009-06-30 @ 22:17:33
Postat av: DIAMANT!

Vilken härlig blogg =)

2009-06-30 @ 22:49:01
URL: http://diamantmamman.blogg.se/
Postat av: a

såg att du röstat på mig! tack så jätte mkt ! <3<3

säg gärna till dina vänner med.

2009-06-30 @ 23:01:44
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: a

aww tack vad snäll du är! <3

2009-07-01 @ 19:27:32
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: