Visit i Kiruna

Nu har jag besökt Kiruna ännu en gång. 
Lycka!
Den här gången med jobbet....
kan man ha det bättre....
Jag känner mig verkligen hemma i Kiruna. 
Känns verkligen som min stad. 
Måste vara mitt arv från morfar som är född i Jukkasjärvi men bodde i Kiruna. 
(null)

Omgivningen är så fin! 
Staden kan man springa igenom på ganska kort tid och alla vyer runt stan är galet fina trots att vädret inte var det bästa. 

Det var kallt, blåsigt och molningt. Så Kebnekajse kunde vi inte se men däremot midnattssolen. Ljust dygnet runt den här årstiden. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Det nya stadshuset 

(null)

Husen i Kiruna har väldigt olika stil och är inte så supersnygga. De flesta har stil från 60- och 70-tal. 

(null)
Kirunas kyrka som inte är flyttad än

Vissa delar av staden är flyttad, men långt i från alla hus. Många fler kommer att flyttas. 



Kommentarer
Postat av: emma

vad fint!

Svar: Värt ett besök om man är i närheten ⭐️
Åsa A

2018-06-06 @ 09:05:06
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: