Adventskalender med vin

Vad är en jul utan en adventskalender med vin.... 😀 Jag har letat och försökt beställa en kalender men svårare än vad jag trodde så det fick bli till att tillverka en egen kalender. 

Fixade först en låda med en massa små fack (egentligen för vin glas) men det fungerade lika bra för små flaskor med bubbel, vitt, rosé och rött vin. 

(null)

Lådan klädde jag sedan med ett presentpapper. 
Locket tejpade jag fast med genomskinlig tejp. 
Luckorna ritade jag ut så de matchade facken i lådan. Sedan sydde jag runt det jag ritat ut med symaskinen, utan tråd, mest för att markera ut var luckan är och för att det ska vara lätt att få upp luckorna.

(null)

Slutligen designade jag lådan med glittriga siffror, några stjärnor och snören i svart, guld och silver. 
Alla flaskorna i lådan är av olika sort och märke. 🍾


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: