Söndag - husvisning - 2:a advent

 
Jag mår bättre och bättre. Känns så himla!
 
Här om dagen fick jag se mitt gamla hus på Hemnet. Så idag har vi varit på husvisning.
I det huset som vi en gång byggde, år 1992. Vi flyttade in när Emil var 4 månader och flyttade ut när Elias var 1 år och 10 månader.
Bodde där i 13 år!
 
Mycket i huset var samma som när vi bodde där, men en hel del var omgjort. 
Däremot var det väldigt slitigt och i stort behov av renovering.
   
(null) (null)
 
(null)  (null)
(null)
 
På eftermiddagen hade vi adventsfika och Hanna läste den andra versen. 
(null)
 
...självklart med en massa lek också.
(null)  (null)
 
(null)

(null) (null) (null)

 
 
2:a Advent
 
Min dikt inleds med mitt älskade gudbarn Teas ankomst
Pirrigt och förväntansfullt hemma, när jag väntade på hennes framkomst
 
Emil och Malin väntar fortfarande på sitt drömhus...
Lassie bygger flera stycken om dan, och tar en eller två snus
 
Mamma vår älskade mamma
du får oss alltid i livet vara uppmärksamma
 
På saker och ting
typ som julen och dessa rim
 
Tänk att vi alla tillsammans snart ska ut och flyga tack vare dig
och dan före dan före dopparedag kommer vi hem igen och ropar hej
 
Elias vill inte läsa sin dikt där borta
och hans till förhandlingar med Putte blev väldigt korta
 
Viggo, han är också en liten fe-gis
och bilbo, han har börjat på hundda-gis
 
Nu har jag väl nämnt alla utom Vinns
min nyblivna 2-åring som rimmar på prins
 
Jag älskar att fira jul med er
jag älskar er alla så mycket
 
Men Lassie den där julboken älskar jag ej
så den får du ge till någon annan än mig
 
(null)
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: