Fira Första Advent!

 
Det är ju alltid lite speciellt med den första advent.
Julen närmar sig och det är en månad kvar på året som gått.
 Hos oss blev det inte något adventsfika, utan istället adventstaco.
Hela familjen var på plats och Emil läste den första versen.
 
 
Nu är hela familjen samlad under första advent
Och det inviger jag gärna med detta ljus jag tänt
 
Har ju lite press eftersom jag brukar ha rätt bra rim
Tittar du ut genom fönstret ser du ju ingen snö men kanske en och annan flykting
 
Man kan ju verkligen säga att Elias önskelista var rätt massiv
Den som får stryk på bandy varje måndag det är Lassie
 
När sen tomten knackar borde nog Viggo inte vara rädd
Han har ju förtusan blivit vår egna lilla fotomodell
 
Mamma och Hanna tjatar om julen på familjechatten
Malin vet jag är lite feg att trycka på sändknappen
 
Putte och Bilbo lär ju bara under jul få sova en gnutta
Det kommer ju trots allt snart ett Jesusbarn ur Hannas mutta
 
GOD JUL!
 
 
 
Nu ser vi fram emot den 2:a Advent då det är Hanna ska läsa sin vers.
 


Kommentarer
Postat av: Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

Vad mysigt ni har :)

Svar: Tackar :)
Åsa A

2015-11-30 @ 22:41:51
URL: http://emblasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: