Tredje kräftskivan

 
I helgen hade vi den årliga kräftskivan med Lassies gudföräldrar och deras släkt, barn och barnbarn.
 
Lite kul att de har den här traditionen att träffas en gång per år.
I år bestämdes det att vi skulle ses hemma hos oss istället för hos gudföräldrarna.
 
Jag lagade två pajer, en med skinka och västerbottenost och en med skinka och broccoli. Blev riktigt lyckat.
Jag fixade även en cheesecake och en morotskaka.
 
 
Cheesecake och morotskaka
 
 
Kvällen blev väldigt lyckad trots 11 grader kallt på kvällen.
 

 
Jag trodde att vi skulle fixa all mat eftersom vi var hos oss, förutom kräftor och dricka förstås, som alla skulle ta med själva men riktigt så blev det inte. Det är väl lite så när männen planerar....haha!
 
Alla hade lagat pajer, sallader och fikabröd så vi hade enormt med mat och fika.
 
Här är fikabordet som vi skulle klämma i oss efter att vi ätit alla kräftor, räkor, pajer, sallader, kycklingspett, baguetter och ost (och en hel del palinka). 
 

Dagen efter var ordningen återställd på uteplatsen, förutom att det blev ösregn mitt på dagen. 
 

Då blev det storrensning i alla garderober. Två svarta sopsäckar fick vi ihop som åker vidare till insamlingen. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: