Nostalgi

Halkade in på en sida med en del gamla bilder, vilka minnen som dök upp från barndomen.
Nostalgitripp till max.
Man bara ler....allt känns så väl igen.
 
I barndomshemmet hade vi exakt den där orangea termosen och glasgrejen med plastblomman i vatten.
 
Sunkisten är ju också ett härligt sommarminne.
Dricka i en trekantig tetra med sugrör.
Vi hade alltid sunkist och mariekex på badstranden.
 
Godispåsarna var lite mindre än vad de är idag, rejält mycket mindre och så fick man peka ut vilket godis man ville ha och inte plocka själv. 
 
 
Har för mig att jag fick den rosa påsen när man handlade i kiosken på farmor och farfars landställe i Sundänge och den andra påsen hade vi i kiosken hemma, men jag kan minnas fel.
 
Så lite Godis-Nostalgi
 
 
 
 
 
 

Lite andra roliga grejer från "förr i tiden".
 
 
Bokmärken, telefonkiosk, monchichi......
 
Jag har faktiskt kvar alla mina bokmärken, även Hannas och mammas. Allt är nerpackat i en kartong längst in och längst ner i förrådet och jag lär väl aldrig ta upp dom för att titta men de finns där.
De två små sönerna är ju inte speciellt intresserade och skulle väl aldrig komma på tanken att börja samla själva eller byta bokmärken med någon kompis  "- någon som vill byta en ängel mot ett djur"? Nä....det kommer verkligen aldrig att inträffa?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
GB Glassarna var både större och billigare.
Min favorit var päronsplitt med gåta, piggelin och den ljusa sandwichen. Det var alltid ett svårt val :))

Raketost hade alltid mormor och morfar hemma och alla vi barn fick turas om att dra runt snöret så ostskivan ramlade av.
Varför säljer de inte raketost med snöre längre?
Det var ju grymt kul och gott med raketost.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: