Så var det måndag igen....

Viggo vaknade i morse på sitt sämsta humör, sur som ett bi. Jag försökte vara trevlig och säga att han ska klä på sig och att han själv får välja vilka shorts han vill ha på idrotten i skolan. Han fortsätter att skälla och gnälla. Mitt i allt skrik så säger han ”- ALLA ÄR DUMMA I MIN FAMILJ, DU OCKSÅ MAMMA!!! ALLT SKA MAN FÅ GÖRA SJÄLV, MAN SKA KLÄ PÅ SIG SJÄLV!!! OCH VÄLJA SHORTS TILL GYMPAN SJÄLV!!! JAG VILL FLYTTA!!!!!!!!!!!!!!!!”.

Det gäller ju att hålla sig för skratt när han kommer med dessa roliga meningar och det bästa med vår söta Viggolino är ju att han blir på bra humör lika fort som han blir sur och arg.


Här är mina fina lappar som jag fick av Emil när han var i 8-9 års ålder. Den vänstra lappen fick jag först. Jag kommer inte riktigt ihåg varför han var arg på mig men efter en liten stund så fick jag även den högra lappen….så gulligt!

Dessa lappar har jag sparat under alla år men den ena försvann och var spårlöst borta under några års tid (4-5 år). Jag har haft dessa i min plånbok sedan jag fick dem och har bytt plånbok några gånger under årens lopp men alltid flyttat över lapparna till de nya plånböckerna. Så till en början hade jag båda lapparna men sedan bara den ena. I våras så köpte jag ännu en ny plånbok och flyttade över den lappen som fanns kvar och sörjde lite över att jag lyckats slarva bort den andra lappen, men så en dag nu i somras när jag tittade i plånboken, så fanns båda lapparna där, liggandes bredvid varandra…..SCARY!!!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: