Måndag den 30 nov

Idag var jag med en stund i Elias skola, skridskor på schemat. Så söta alla barn när de hankade sig fram på isen. Viggo och jag åkte sen vidare till sjukhuset för kontroll av hans ben och mycket riktigt var det en spricka i benet. Eftersom han lärt sig att gå rätt bra, trots sprickan, slapp han gipsning men blev sjukskriven en vecka till från dagis. Nu är det lugna lekar som gäller men det glömdes snabbt bort för när Elias kom hem från skolan riggade de upp målen i vardagsrummet och Barcelona (Elias lag) och Real Madrid (Viggos lag) möttes. 

På kvällen var det simskola för Elias.
Ännu ett märke pryder nu hans vägg. Nästa gång ska de få testa klädsim, det blir spännande att se.

Hanna och Viggo bakade lussekatter men vad dyrt det har blivit med saffran. Jag köpte två påsar saffran och en jäst för 82,50 kr.
Här gällde det att inte hälla fel mängd av någon ingrediens.


Lassie kom hem med tre röda rosor till mig. Så gulligt och uppskattat!





Kommentarer
Postat av: Amanda

Dom var supergoda tycker jag!!! Vi ska nog också baka i veckan. Kram!

2009-11-30 @ 22:12:30
URL: http://amandacatharina.blogg.se/
Postat av: cecce

Hur håller man en liten kille lugn och fin när det enda de vill i den åldern är att springa runt och leka och busa? Det kan inte va lätt! Stackare...



Visst har saffran blivit dyrt! Funderar på att bara ta halva mängden i lussebullarna.



Vad gulligt med blommorna!!



Kramar

2009-12-01 @ 07:03:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Var det en spricka iaf... inte undra på att han har/haft ont :(



Vi bakade också lussebullar häromdagen, köpte faktiskt bara en saffranspåse, blev gula o fina ändå och smakade gott!!



Kram

2009-12-01 @ 09:37:41
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: