Lördag den 30 Maj

Åh vilken sommarvärme det har varit idag......strålande sol.

I morse åke vi i väg till Torekällberget. Det är så himla mysigt och enkelt där. Dit kan man inte åka för många gånger. Det är lagom stort. Några djur, en gammaldags gård för barn att leka i, med höskulle, stall och torp.
Jag hade klantigt nog inte tagit allergimedicin. Hur kan man glömma det, när man ska till en park med djur?!
Men vi stannade en stund, tittade på djuren (från långt avstånd), lekte och fikade med festis, banan och glass.
 

 

 
Jag har även investerat i en ny kaffebryggare. Istället för en bryggare som värmer kaffet med en platta så valde jag en där allt nybryggt kaffe hamnar direkt i termos. Kul att förnya sig lite.


Tompa, Sari och Jonna kom och åt taco med oss. Barnen lekte till kl 21.30 men sen började de bli lite ledsna och kände av tröttheten. Men kul har de haft.

Här är dagens bygge på friggan, nu börjar det likna något.....
Lassie och Tompa snickrar idag.




Grannens lille pojke kom över mitt under bygget och sa direkt "i det här huset skulle jag vilja bo", så söta de små barnen....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: