Nyårsafton

Årets sista dag och snön ligger kvar, det är alldeles vitt ute.

År 2009 har varit ett bra år men jag hoppas på att år 2010 blir ett ännu bättre år.

Jag har inte något nyårslöfte men har en del saker som jag vill förändra.

Måste sansa mig lite när det gäller att handla mat, laga mat, tvätta, städa, hämta och lämna barn, fixa räkningar, hålla reda på scheman och utflykter mm. Man kan inte stressa igenom hela livet.
Har lite planer på att förändra min arbetssituation också. Bl a byta yrke, men det kommer jag skriva mer om senare när jag och min blivande kompanjon har haft ett litet möte. 

Jag ska även ta tag i mitt tränande och unna mig mer egentid.

Så år 2010 hoppas jag blir ett toppenår.

Lite kortfattat om vad vi gjorde år 2009.

Vi reste till Maspalomas hela familjen i januari.
På påsken åkte vi upp till Hälsingland, Elias och Viggo åkte slalom för första gången.
Vi har gjort en makeover på framsidan av huset (som inte är helt klar, men snart så). Ett nytt förråd, trappa, staket och nya plattor är på plats.
På sommaren var vi på bilsemester i norra sverige.
En liten kusin till kom, lilla Astrid.
Emil har fyllt 18 år och är nu myndig.

Grabbarna är nu nyårsklädda och fina
 

Ikväll ska vi umgås med vänner och äta,
Toastskagen
Oxfilé och potatisgratäng
Efterrätt (som Maria kommer med)

Smälla raketer, dricka gott och ha en mysig kväll.

Jag önskar er alla ETT GOTT NYTT ÅR!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Jaa, vi ses sen :D KRAMAR!

2009-12-31 @ 17:52:20
URL: http://amandacatharina.blogg.se/
Postat av: mamma

Familjens projektledare säger upp sig.

Ha ett bra nyår och låt "nyårslöftet" börja gälla på en gång. Låt bli disken!

Kram till er alla/Mamma

2009-12-31 @ 18:14:29
Postat av: susanne

blåser i papp trumpeten..ut med det gamla in med nya! gott nytt år!

2009-12-31 @ 20:22:27
URL: http://sibyllanshemligheter.blogspot.com/
Postat av: Sockenvägens Söta

God fortsättning kära du! hoppas 2010 blir dtt år och att du uppnår det du förutsatt dig :-) Varma kramar!!!

2010-01-01 @ 12:09:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: mathilda

go girl...

2010-01-01 @ 15:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: