Lördag den 29 augusti

Idag åkte vi till centrum för att låna böcker på biblioteket, handla hamburgare till alla som var här och byggde klart förrådet och trallen; Jeppe (eldragning), Danne (tak och trall) och Jerry (tittade på, fanns inte så mycket rörarbete att göra).
 
Vi hämtade även ut ett paket med böcker i centrum som jag beställt till Elias, 3 böcker som är för skolbarn. Viggo blev förstås helt vansinnig inne på Ica, som han alltid blir när man ska handla mat. Det är något med Viggo och mataffärer som inte går ihop.
När Viggo skrek för fullt inne på Ica så blev det inte bättre av att Elias visade paketet som vi hämtat ut. Elias visade noga att det stod Elias på paketet och att det minsann var nya böcker till honom. Inte det lättaste att få Viggo lugn och glad.

Vi mötte mormor och Lappen i centrum, de hade också ärende på biblioteket. Jag tycker verkligen att det är helt perfekt att det finns ett så bra bibliotek nära oss. Jag lånade lite barnböcker och lite böcker till mig själv. Har bestämt mig för att bl a läsa en bok på engelska så jag valde en lättläst bok eftersom jag varken pratat eller läst engelska på ett tag, det blev en ungdomsbok. Alltid en bra början.  

Imorse när jag dammsög bilarna så var självklart Elias och Viggo med och ville hjälpa till. De turades om att låtsas köra medan jag dammsög. När Viggo satt vid ratten så var han "mamma" och när Elias satt vid ratten så var han "Emil", inget bra betyg att vara pappa i vår familj =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: